Rechtuit met de Corsa
Alle Opel Corsa's B, C en nu D zijn voorzien van een electrisch bekrachtigde stuurkolom, en daaronder een onbekrachtigde tandheugel.
De kolom doet hier al het werk en de tandheugel zet de roterende kracht om in een as verplaatsing van links naar rechts. Met name de Corsa D (vaak dan met sportchassis) kent problemen in de rechtuit positie, het stuurhuis 'kleeft' en de bestuurder loopt continu te corrigeren.
Alle kracht in de bekrachtiging komt van boven, en niet zoals bij hydraulisch bekrachtigde stuurhuizen in lijn met de tandheugel, daarmee komt dus alle kracht op de tandwiel overbrenging. Dit is in de basis het probleem. Omdat het stuurhuis om die reden zwaarder is uitgevoerd (daar gaat de gewichtsbesparing) loopt het te zwaar en blijft het kleven in de rechtuit stand.
De banden zijn het niet, een nieuw stuurhuis werkt niet ... een modificatie werkt wel.
Dit is op te lossen, maar niet zonder het hele stuurhuis uit elkaar te nemen.